موج جدید حملات به بحرین و کویت
در ادامه تبادل آتش میان ایران و آمریکا، وزارت کشور بحرین از فعال شدن آژیرهای هشدار در این کشور خبر داد.
طی ساعات گذشته این دومین بار است این وزارتخانه با صدور اعلان هشدار، از شهروندان خود خواست تا در اماکن امن پناه بگیرند.
شبکه العربی و برخی رسانههای ایران از شنیده شدن سری جدید انفجارها در کویت خبر میدهند.
سپاه پاسداران پیشتر اعلام کرده بود که با موشکهای بالستیک و پهپاد، اهدافی متعلق به ارتش آمریکا در پایگاه علیالسالم کویت و مقر ناوگان پنجم آمریکا در بحرین را هدف قرار داده است.
حمله آمریکا در ساعات اولیه امروز به یک دکل مخابراتی در سیریک و چند نقطه دیگر در قشم و بندرلنگه، آغاز جدیدترین دور تبادل آتش میان ایران و آمریکاست.
ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) گفت این حملات در واکنش به حمله ایران به یک نفتکش بوده که در حال عبور از تنگه هرمز بود.
هر دو کشور یکدیگر را به نقض تفاهم آتشبس اسلامآباد متهم میکنند.
دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا بلافاصله پس از حمله به سواحل جنوبی ایران نوشت: «در صورت ادامه نقض آتشبس، جمهوری اسلامی دیگر وجود نخواهد داشت.»