خبر فوری, سپاه پاسداران: اهداف آمریکایی در کویت و بحرین را با موشک و پهپاد هدف قرار دادیم
سپاه پاسداران اعلام کرده است که بامداد یکشنبه در «عملیاتی مشترک با موشکهای بالستیک و پهپاد، هشت هدف متعلق به ارتش آمریکا در پایگاه هوایی علیالسالم کویت و مقر ناوگان پنجم آمریکا در بحرین را هدف قرار داده است.»
در بیانیه سپاه ادعا شده که این حملات در پاسخ به حملات اخیر آمریکا انجام شده است. هنوز مقامهای آمریکایی درباره میزان خسارت یا تلفات احتمالی واکنشی نشان ندادهاند.
سپاه همچنین میگوید که آمریکا پیشتر، به بهانه مقابله نیروی دریایی سپاه با یک کشتی، به پنج پست ساحلی ایران حمله کرده بود.
در این بیانیه تأکید شده است که بر اساس تفاهمنامه اسلامآباد، کنترل تردد در تنگه هرمز بر عهده ایران است و سپاه از این پس با کشتیهایی که آنها را «متخلف» میخواند، شدیدتر برخورد خواهد کرد.
سپاه هشدار داده است که نقض آتشبس میتواند به توقف روندهای پیشبینیشده در تفاهمنامه اسلامآباد منجر شود.


